a moment to remember ^^ nasıl anlatayım?

amomenttorememberuzun zamandır bu filmi anlatmak istiyorum.. düşündüm, taşındım ama nasıl başlamam gerektiğini birtürlü bulamadım. sonunda aldım kalemi elime ve oluruna bıraktım herşeyi.oldukça uzun bir yazı olacağını tahmin edebiliyorum yalnızca.. çünkü oldukça yoğun duygular yaşatan bu filmi öyle birkaç cümleyle anlatabilme yeteneğine henüz kavuşamadım..

sanırım bu blogda anlattığım filmlerin hepsinde ağladığımı sizlerden saklamadım.. bu yüzden bu filmi izlerken ağladım dediğimde pek de şaşırmama olasılığınız yüksek. fakat bu filmin yeri ağlatanlar arasında gerçekten oldukça farklı.. belki romantik dram türünde izlediğim ilk güneykore filmi olmasındandır bilemiyorum.. ama gerçekten dört dörtlük.. izleyip izlemek hakkında tereddütleri olan varsa onları hemen bir kenara atsın bence.. insanlar böyle bir filmden mahrum kalmamalı..

..

güzeller güzeli Su Jin (Son Ye Jin) sevgilisi tarafından terkedilir. terkedilmiş olmanın verdiği acı ve umutsuzlukla etrafta boş boş dolanırken bir markete uğrar ve sadece bir kutu kola alır ve çıkar.. fakat bir süre sonra kolasını markette unuttuğunu farkederek geri döner. tam içeri girecekken kapıda yakışıklı ve genç bir marangoz olan Cheol Su (Jung Woo Sung) ile karşı karşıya gelir.. o anda adamın elindeki kola dikkatini çeker ve etrafa şöyle bir göz gezdirir ve kolasını göremez..  tabi bundan adamın elindeki kolanın kendisinin olduğu sonucunu çıkarıverir..ne hikmetse kasiyer çocuk da ortalarda yoktur.. ve Cheol Su’nun elinden kaptığı gibi kolayı kafasına diker.. bunların üstüne güzelce bir de geğirerek boş kutuyu adamın eline tutuşturup uzaklaşır..

Bu sahneleri izlerken ki şaşkınlığım hala hatırımda :) bir filmde böyle doğal ve samimi sahnelerin olabileceği fikri o güne kadar bana çok uzaktı.. işte o ana kore sineması beni büyülemiş ve hapsi altına almıştı.. neyse filme geri dönelim..

tabi neye uğradığını şaşıran yakışıklı öylece kalıverir.. olay yerinden ayrılan Su Jin kendini bir otobüse atar, fakat parayı ödemek için cüzdanını aramaya başladığında onu da markette unuttuğunu farkeder ve koşar adım geri döner.. az önce ortalarda görünmeyen kasiyer, kızı görünce tezgahın altından unuttuğu cüzdanını ve kolasını çıkarıverir. kolasının aslında hala orda olduğunu anlayan genç kız kısa süre önce yaptığı rezilliği anımsar ve yerin dibine geçer.. tabi Cheol Su artık etrafta değildir..

..

ertesi gün babasıyla iş yerine giden Su Jin, kabalık yaptığı bu adamın babasının yanında çalışan bir işçi olduğunu öğrenir.. Bir süre ondan kaçmaya çalışsada bu pek işe yaramaz ve çift tekrar karşılaşır.. işler fazla yokuşa sürülmeden bu çiftimiz kaynaşır ve evlenirler..

tabi ben bu kadar kolay evlenmelerine oldukça şaşırmışken, aslında konunun bundan sonra başladığını farkettim..

2. cd halinde izlediğim bu filmde meğer konu 2. cd de başlıyormuş da ben dünyadan bi habermişim.. evlilikleri kusursuz denebilecek kadar mutlu ilerleyen bu çiftimize nazar değecek diye oldukça tırsıyordum ki, sakınan göze çöp batar misali korktuğum başıma geldi..

mutluluktan dört köşe olan Su Jin’in arkadaşlarına, ara sıra evine giderken yolunu unuttuğunu söylemesi ile başımdan aşağı kaynar sular döküldü..

bundan sonra yapılan araştırmalar sonucu dengesiz bir doktor Su Jin’e  alzheimer teşhisi koyar.. tabi Su Jin bunu eşine anlatamaz, fakat başlarına gelen birçok olay sonucu Cheol Su’da öğrenir..

**

işte gerçekten insanı hüngür hüngür ağlatan kısımlar bundan sonra başlıyor.. devamını daha fazla anlatmak istemiyorum.. kendiniz izleyin, kendiniz üzülün istiyorum.. aklıma geldiğinde bile gözlerimin dolmasına sebep oluyor inanın.. filmin 2. kısmında ağlamadan durabilecek biri var mı bilemiyorum.. gözpınarlarımızı kurutmaya and içmişler sanki..

her yönüyle mükemmel bir yapım.. ilk kısım biraz uzun bu yüzden 2. kısma kadar dayanmak istemeyebilirsiniz, fakat sabredin buna fazlasıyla değdiğini göreceksiniz..

romantik dram türünden hoşlanaların kesinlikle izlemesi gerek diye düşünüyorum.. bu filmden sonra bu kadar ağlatan bir film daha çıkmadı karşıma.. en az bunun kadar ağlatabilecek bir film önerebilen olursa minnettar kalırım.. zira ne zamandır şöyle iyi bir ağlayıp açılamadım.. baya uzun yazdım biliyorum ama umarım izlemeniz için ufak da olsa bir fikir verebilmişimdir..

ben yaklaşık 10 partlık bir versiyondan indirmiştim mecburen; ama siz bu işkenceyi çekmeyin.. bu adresten mp4 formatında indirebilirsiniz.. kendisi güvendiğim bir sitedir.. bir bozukluk olmayacağını düşünüyorum..

6 thoughts on “a moment to remember ^^ nasıl anlatayım?

    • Hollywood’un My Sassy Girl’ünden bile kötü bir sonuç çıkar diye düşünüyorum :)

  1. Ağladım mı? Hayır :D herkes neden ağlamış onu da anlamadım. Tamam fena değildi. Hadi güzeldi diyelim ama ağlanıcakta pek bişey yoktu be
    Sadece off diyecek çok şey vardı bence evet Luv
    Esas oğlandan başlayalım
    Choi ChuL-soo
    Tarzı süperdi. Yalan yok. Öldüm bittim resmen. Afişe bakıp aldansam pf diyip başlıycaktım ama direk muhabbete girince fena yapıyo insanı. Tam benim tipim :D biraz Moo-hyuk havalarında. Serseri ama düşünceli. Paspal giyiyo ama yakıştırıyo kendine. Zaten saçlar cinayet sebebi ^^ kıza olan sevgisini gösterişi ,hele çıkma teklif edişi süperdi ^^, :D seni seviyorum demedi ama herşeyiyle belli etti bebek (=

    Esas kız en başından hah dedirtti bana bir safla daha karşı karşıyayız. Unutkanlığı abartı derecesinde dedim bakalım ne çıkıcak burdan çıktıda şaşırtmadı beni. Rolünü oynadı iyiydi. Başka bi yerde izledim mi hatırlamıyorum. Ama burda en çok dikkatimi çeken elleri oldu. Benim gibi dinazor patisi gibi ellere sahip birinin bu kadar gözüne sokulursa o süpper eller tabiki bunalıma girerim. Çok güzellerdiii ^^ bide bu Koreli hatunların ağlamasıda bi hoş. Ağlıyolar ama erkeğe daha beter çekici geliyolar. Coffee Prince’te Gong (aşk Luv) kıza ağlamayı yasaklamıştı yahu resmen çok güzel aplıyosun diye :D saf halleri,sakar halleri herşeyleri elemanlara sempatik geliyo. Ama hatunların tipleri müsait. Benim gibi sadece dururken bile ben piskopatım yaklaşma havasında değiller ki. Üf neyse :D

    Film biraz notebook havasındaydı. Ama notebook daha orjinaldi bence. Burda sadece Choinin sevgisine vuruldum ben.
    kızı kurtarışı çok cooldu ^^ espiride süperdi :D metroda mı satıyosun bunları :D kızın suratına geğirmesi bile cooldu :D

    çocuğun teklifi kesinlikle süperdi
    Zaten söyledi ben hadi fondip dedim :D ama o sahneden önceside süperdi ya hani elleri masanın altından tutuşmuşlardı ya Luv bence bu sahneden daha süperdi ^^

    resmen aşık oldum adam hem cool hem çocuk ya
    Burayı hatırlıyomusun dedi de hayır diyip kaçtı ya :D

    Ama benim için bu filmin can alıcı noktası.Kızla sevgiliylerken kız evde buna çocukluk fotoğraflarını sordu. O da kusura bakma yok. Ben hep yetişkindim dedi ya. Of dedim yerim ^^

    Sevdim vesselam (hele karşılıklı geğirmelerini xD) ama ağlamadım ölmedim bitmedim. Choi karakteri cuk oturtulmuş elemanada yakıştı. Evlilikleri süperdi. Yani hastalıksız kısmı. Ben böyle bir evlilik görmedim dedim. Ama delikanlılık yapıp kıza seni seviyorum diyemeyen damat,kız onu eski sevgilisi sanıpta seni seviyorum dediğinde eridi,öldü,bitti.
    Üzüldüm ^^
    8 verdim bu filme
    O da ağlayamadığım için :D

  2. gerçekten etkileyici bi film ağlamaya gelince ağlamak için kendinden bişey bulmak lazım..filmin tüm sahnelerinde buram buram karizma kokan adam eğer öyle olmaya çalıştığını belli etseydi filmi kapatırdım..eşime çok benziyordu geç bulduğum ama cabuk kaybettiğm adam,ayaklı bulmacam,herkes beni en ciddi en zeki halimle bilirken onu yanında alabildiğne saf durmak bunu ben değil aşk yapıyor..rabbimden tek isteğim eğer bir gün bana cenneti bahşederse yanımda onu isterim iyi vardı ve iyi ki var….

  3. bende ağlamıştım bana kalırsa izlediğim en iyi kore filmlerinden biri hatta ilk 3’te

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

