Romeo + Juliet ^^ etkileyenlere devam!

doğruyu söylemek gerekirse Shakespeare’in eserini henüz okmadım.. utanarak söylüyorum ki hem de hiçbirini.. nedense klasikleşmiş kitapar bende her zaman sıkıcı olduğu izlenimini uyandırmıştır.. tabi Romeo ve Juliet’i okumasakta biliyoruz hepimiz.. bu filmde Romeo ve Juliet’in en güzel versiyonu bence.. diğerlerini izlemedim ama öyle olduğundan eminim:)bildiğimiz Romeo ve Juliet belki ama film hiçte sıradan değil.. nedense hep karamsar bir havası olduğunu sanırdım, fakat bu film öyle canlı ve eğlenceli bir şekilde ilerliyor ki sonunun böyle bitebileceğine inanamıyor insan.. sahneler öyle canlı ki ve tabi diyalogların da şiirsel oluşu filmi daha da renklendiriyor..

özellike yukarıda ki sahne benim en sevdiğim kısım.. aralarında ki en güzel konuşma o kısımda geçiyor..


" Romeo: Senin dudaklarınla, dudaklarım günahtan arındı.

Juliet: Öyleyse şimdi günah dudaklarımda kaldı.

Romeo: Öyleyse ver bana günahımı geri?"

 ayrıca kesinlikle altyazıyla izlenmesi gereken bir film.. sözlerin uyumu ancak bu şekilde etkileyici olabilir..

görselliğine bayıldığım için biraz fazla resim ekledim ama leonardo’nun en iyi döneminde çektiği filmlerden biri.. diğeri de Titanic zaten, son zamanlarda kendisini pek beğenmiyorum ama sırf  Leonardo için bile defalarca izleyebilirim..

bitirirken de son kısımdan bir bölüm :(

"Romeo: Soluğunun balını çeken ölümün gücü,
yetmemiş güzelliğini almaya.
Sen yenilmemişsin.
Güzelliğinin sancağı hala kıpkızıl duruyor dudaklarında,
yanaklarında..
ölümün solgun bayrağı çekilmemiş oraya.
Juliet, neden böyle güzelsin hala?
Ölüm mü aşık oldu sana;
inanayım mı onun bu karanlıkta
Sevgilisi olasın diye seni sakladığını?
Sonsuza dek...
dinlenip burada,
uğursuz talih yıldızımın boyunduruğundan,
şu dünya yorgunu bedenimi kurtaracağım.
Ey gözler, son kez bakın.
Kucaklayın son kez ey kollar.
Ey dudaklar...
Siz nefes kapıları,
kutsal bir öpüşle mühürleyin,
ölümle yaptığım
bu süresiz anlaşmayı."
5 thoughts on “Romeo + Juliet ^^ etkileyenlere devam!

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

