Hong Gil Dong ^^ geç kalınmış bir yazı

şu anda post için görsel toplamaya çalışıyorum.. ama resimlere bakarken bile zırlayabilirim.. çünkü son bölümü izleyeli daha yarım saat bile olmadı.. kestik..

..devam.. şu üstteki yazıyı yazalı bir hafta oldu.. devamı şimdi kısmetse.. ama araya bayram girdi seyran girdi ayrıca yazmam için dinlenmem ve kendimi dinlemem gereken bir diziydi.. hadi bitirdim hop yazıyım türünde bir şey değil ki.. kaldırmam zor oldu.. artçı sarsıntılar devam etmekte.. ara sıra “Hong Gil Dong üüü…” moduna giriyorum.. uzun hikaye nereden başlasam bilemiyorum bu yazıyı yazmak uzun sürecek hepsini birden okuyuvermek ne kadar kısa  sürsede..kestik..

..devam.. önceki kısmı yazlı neredeyse iki ay olmuş vay be!!! bu kadar uyuşukluk bana bile fazla.. ikinci bayram geldi.. aklımın bir köşesinde vicdanıma baskı yapmaya başlamıştı artık Hong Gil Dong’un ruhu.. Hong Gil Dong kısaca Robin Hood’un Kore versiyonu diyebilirim.. ama bir Robin nerde Gil Dong nerede.. tamamiyle birbirinden ayrılan iki karakter..kıyafetlerden anlayabileceğiniz gibi dönem eski.. benim önyargım var bu saray zamanı dizilerine karşı.. ama bu diziye başlarken oyuncu kadrosu o kadar ilgi çekiciydi ki karşı koyamadım.. hatta ben bu diziyi nasıl daha önce farketmemişim diye bile düşündüm..Gil Dong karakterini sevgili Kang Ji Hwan canlandırıyor.. kendisi önemli bir bakanın gayri meşru oğlu.. gayri meşru olduğundan soylu takımına alınmamış kendisi.. çok zeki ve becerikli olmasına rağmen bu meziyetlerini kullanabileceği bir ortam yok.. bu yüzden kendini dışlanmış ve haksızlığa uğramış hissediyor doğal olarak.. bir rahip sayesinde dövüş ustası olmuş kendisi.. pis dövüşüyor yani.. hatta o kadar ki “yuh artık yuh..” demekten kurtulamadım bir türlü..

Sung Yu Ri ise benim en beğendiğim koreli aktrislerden biri.. ben kızları kolay kolay beğenmem pek, bilen bilir.. bu konuda oldukça katıyımdır :) ama Sung Yu Ri’ye bayılıyorum onun yeri ayrıdır.. diğer dizilerinde yeterince çok sevmiştim zaten.. uyanık olmaya çalışan ama bir o kadar da saf ve temiz kalpli karnını doyurmaya bakan bir köylü kızı..

geldik Geun Suk’a.. ah ah.. bu dizide beni öldürdü kendisi.. tahtı ele geçirmeye çalışan meşru bir prens aslında.. ama abisi tarafından daha küçükken öldürülmeye çalışılmış..  iyiydi hoştu ama valla çok canımı sıktı.. gerçi ben hep umutluydum ama.. neyse.. ayrıntıya girersem olay spoiler’a dönecek o yüzden kesiyorum..

geldik yan karakterlere.. hepsi birbirinden iyiydi bence.. Gil Dong’u çete üyeleri..Kızın dedesi.. çatlak kral.. rahip.. dede.. vs. vs. hepsi tam da karakterine cuk oturmuş diyebileceğimiz türden bir oyunculuk sergilemişler.. ya çok nefret ettim ya çok sevdim.. şu üsste ki çifte hele bayıldım..

mesela üstteki kız.. kendisi fakir oğlana aşık olan zengin kız.. bir kaşık suda boğmak istedim..

deli kral hele.. tam deliydi hakikaten.. aslında bahsedilecek karakter sayısı çok fazla hepsinin üstünde uzunca konuşulabilir.. ama çok fazla olduğundan ben ayrıntıya girmek istemiyorum hiç..ah geun suk ah.. bunu bana yapmayacaktın.. kendisi de perişan oldu dizide zaten ağlaya ağlaya.. beni de bir hal etti.. oldukça sık ağlıyor dizide.. güzel de ağlıyor.. içim de acıdı kendisine.. saf kötü karakter değil kendisi hatta%99 iyi..

güzel bölümler vardı.. ama 24 bölüm sanki beni biraz kasmıştı zamanında.. kaç ay oldu şimdi unutmuşum.. ama izlenmesi en zor kısmı ilk iki bölümdü… dizinin çok iyi olduğuna dair yorumları gözlerimle görmesem.. ilk beş dakikadan sonra kapatır yeni bir dizi aramaya koyulurdum.. ilk iki bölüm tamamiyle işkenceydi bana.. espriler olsun dövüş sahnelerinde ki büyük abartı olsun -ki uçtukları bile oldu- midemi bulandırdı resmen.. böyle bir dizide böyle bir abartı abes duruyordu bence.. ama ileri ki bölümlerde olayı toparladılar..tabi bu abartının sebebi olayın bir efsaneye dayanmasından ileri geliyor.. bunu da göz ardı etmemek gerek.. ama hakikaten ben çok zor katlandım.. o ilk iki bölümü aşan gerisini getirir diye düşünüyorum.. diğer kısımları sevdim hakikaten.. kahkahalarla güldüğümde oldu, burnumu çeke çeke ağladığımda.. özellikle kızın nehirde kıyafetleriyle yıkandığı bir sahne var, gülmekten katıldım diyebilirim..gelelim olayda ki romantizme.. olaylar daha çok komiklik üzerine kurulu.. bir külkedisi masalı romantizmi bekliyorsanız bu dizi uygun değil.. ama aralarında çok tatlı bir ilişki vardı.. sanırım beni tatmin etmişti.. genel olarak diziyi sevdim.. hatta kızın yediği çöreklere özenip evde kendim bile yaptım.. nasıl olduğu tartışılır :)

beni son bölümde de bol bol zırlattığını söylersem beni etkileyen bir dizi olduğunu anlarsınız herhalde.. ben halimden memnunum sonuç olarak..

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

