Gözlerindeki Sır ≈ Suç ve Ceza Film Festivali

¨Çok çok uzun uğraşlar sonucu bu yazıyı yazmaya başlayabilmeme mucize gözüyle bakıyorum şu anda.. eğer şu görselleri biraz daha hızlı  yükleyebilmiş olsaydım sanırım yazmaya biraz daha fazla zamanım kalabilirdi.. aslında bu şartlarda yeni post yapma işine girişmeyi pek düşünmüyordum ama bugün izlediğim bu film beni buna sürükledi desem yerinde olur herhalde..

Geçtiğimiz hafta itibariyle ‘Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali’ istanbulda başladı.. günlerdir gidelim dediğimiz halde saatleri tutturmayı bir türlü beceremediğimizden bir kaç günü boş geçirsek de sonunda kendimizi rektörlükteki mavi salona attık.. festival kapsamında Nişantaşı, Beyoğlu gibi bir kaç yerde daha film gösterimi yapılıyor.. ama İstanbul Üniversitesi içindeki gösterimler ücretsiz.. ee ayağımıza kadar gelmiş film festivalini tepmek biraz anlamsız olurdu..

filmler genel olarak siyasi içerikli ve darbe ana fikri üzerine seçilmiş.. fakat bugün izlediğimiz bu filmin darbelerle bir alakası yok.. Polisiye ve romantizmin mükemmel bir şekilde bir araya getirildiği bir film.. tam 129 dakika.. geçmiş ve şimdiki zaman arasındaki geçişlerle birbirine bağlanmış olay örgüsü merakınızı canlı tutmayı başarıyor.. ayrıntılarla daha da güzelleşiyor.. işlenen bir cinayetin peşinde harcanan ömürler ve kaçırılan hayatlar..

başlarında sıkılanlar olsa da ben gözümü bir an bile kırpmadan yuttum denilebilir.. son zamanlarda çok güzel filmlere rastlıyorum.. aman nazar değmesin.. unutulmayacaklardan biri oldu sanırım benim için.. izleyin diyorum yani.. sanırım festivalde daha iyi bir filme rastlamam mümkün olmayacak ama yine de şansımı deneyeceğim.. siz de yakınlardaysanız gelin birlikte bir şeyler izleyelim..

Bir şansı daha tepmek istemiyorum.

Ama bu nasıl oluyor?

Nasıl oluyor da hiçbir şey yapamıyorum?

25 yıldır düşündüm durdum ve sadece bir cevap bulabildim.

“Unut gitsin, o başka bir hayattı. Yaşandı bitti, artık düşünme.”

Başka bir hayatta değildi.

Bu hayattaydı.

Bu hayattı.

Şimdi şunu anlamak istiyorum.

İnsan hayatı nasıl böyle boş yaşayabiliyor?

Koca bir hayatı boş işlerle tüketmeyi nasıl beceriyoruz?

Bunu nasıl yapıyoruz?

8 thoughts on “Gözlerindeki Sır ≈ Suç ve Ceza Film Festivali

  1. Bayılmıştım bu filme. Gerilim unsuru harika bir şekilde kullanılmıştı. Alttan alttan ilerliyordu. Senin de izlemene sevindim :) Yazı için ellerine sağlık ^^

  2. bu hafta bu ikinci yalnız,bu bana artık dizileri bırak otur film izle işareti galiba:))
    my blueberry night da bu film de aylardır bilgisayarımda ama bir türlü izlemedim nedense

  3. bugün a love to killi bitirdim:( ciddi anlamda bu sefer travmadan çıkamaycağım gibi,ı’m sorry de daha bir ağlamıştım bunda vallahi içime mi attım nedir böyle bi akıl tutulması geldi bana,bir kendime geleyim yazacağım geniş geniş,yandık deme:)
    bir de que sera sera yı bitirdim bundan önce,niye ilk bölümde bıraktın o kadar mı sevmedin

  4. canım affedersin ya,farkedemedim bayağı alakasız olmuş burada
    filmi de izledim,eğer sen yazmasaydın daha dururdu bu benim bilgisayarımda cidden bunca zamandır izlemediğim için kendime kızdım,çok müthiş bir filmmiş zaten en iyi yabancı film oscarı varmış
    filmin güzelliği polisiye yönüyle aşk kısmının dozuydu sanırım,aynen ben de nefessiz izledim bir de şu temo,teamo ayrıntısı ne kadar hoştu

    • yok canım benim için önemli değilde, yazıyı okuyan biri olur diziyle ilgili diğer yorumları merak eder herkes okuyabilsin diye dedim ben..
      iyi olmuş izlediğin o nasıl bir sondur öyle hala aklımda mükemmel bir filmdi ya.. teamo da çok güzeldi.. her şeyiyle mükemmeldi benim için.. sıkılanlar olmuş yavaş ilerlediği için falan ama ben böyle filmleri daha çok seviyorum..

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

