Portakal Kız

bu sıralar aşırı derecede kitap okuyorum.. aşırı derken boş vakitlerimin çoğunu internet yerine kitaplarla dolduruyorum desek daha doğru olur.. zaten internet hayatıma girdiğinden beri eskisi gibi okuyamıyordum.. ama şimdi formumu yeniden kazandım ve durumdan son derece hoşnutum.. neler neler kaçırıyordum şu bela yüzünden ama artık bağımlılıklarımı yenmeyi öğrendim sanırım..

bundan yıllar önce Bursa Büyükşehir Kütüphanesinde sıkça karşıma çıkan bir kitaptı bu.. ama bir türlü elime geçmemişti.. geçenlerde kitapçımda rastladım ve artık almanın zamanı geldi diye düşündüm.. çok güzel bir kitap.. sıkça düşündüren ve duygulandıran bir öykü.. ben çok sevdim.. bundan sonra burada oldukça sık kitap tanıtımlarına rastlayabilirsiniz benden söylemesi.. her zaman dizi izlemek olmaz ki..

buyrun bu da arka kapak yazısı:

‘Hayatı seçen ölümü de seçer.’

Georg, ölümünden 11 yıl sonra babasının kendisine yazmış olduğu uzun bir mektupta zor bir soruyla karşı karşıya kalır.

‘Eğer sana seçme şansı verselerdi, kısacık hayatın ardından öleceğini bile bile yaşamayı kabul eder miydin? ‘ Portakal Kız Sofie’nin Dünyası’nın yazarı Jostein Gaarder’in gençler için yazdığı yeni kitabı….

Georg 4 yaşındayken kaybettiği babasından aldığı veda mektubuyla geçmişe bir yolculuğa çıkar. Ona gizemli Portakal Kız’la yaşadığı aşk hikayesini uzun uzun anlatmıştır. Ancak okudukça mektubun, onun geleceğiyle ilgili olduğunu kavrar. Babası onun sorularına artık cevap veremeyecektir, ama sevgiye, hayata ve ölüme dair doğru sorular sormasını sağlayacaktır.

 

6 thoughts on “Portakal Kız

  1. Portakal Kız en sevdiğim kitaplardan biridir. Ortaokuldayken okumuştum bu kitabı. Hala dolabımda yepyeni haliyle duruyor. Ödünç olarak vermeye bile kıyamıyorum malesef :)

    Kitabı okurken o zor soruyu pek çok kez kendime sorduğumu hatırlıyorum. Sormayan yoktur sanırım. Cevabım belliydi hep =)

    Okunması gereken kitaplardan..

    • benimde kitaplarım çok değerli ya.. şimdi yeni bir yöntem buldum bütün kitaplarımı numaralandırıyorum.. eğer eksik olan varsa bulmak daha kolay olsun diye.. yurtta yaşayınca kitap isteyen çok oluyor ve bazen geri dönmüyor çok sinir bir durum :S

  2. Ben okuduğumda sevmediğimi hatırlıyorum. Sofinin Dünyası gibi bir şey beklediğimden sanırım. Kitap okuma günlerine dönmüş olmana sevindim :)

    • bende bi ara sofie’nin dünyasına başlayıp sevmemiştim.. ama tekrar başlamayı düşünüyorum şimdilerde zevklerim değişti çünkü :)

  3. Ah bende şu sıralar kitap okuma dönemindeyim ve seninde öyle olduğunu okuyunca şaşırdım:) Hiç mi hiç dizi izlemiyorum hatta resmen izleyemiyorum artık okuldan eve dönünce kitabımı okuyacağım diye sevirim olduk. Eski günlerime döndüğüme sevindim, senin de döndüğüne sevindim :D

    • bende dizi izlemiyorum aslında izlemek istediğim var ama çok fazla zaman kaybettiriyor ve bağımlılık yapıyor.. bir dizi bitene kadar başından kalkamıyorum resmen.. o yüzden bi süre daha beklesin bakalım diziler.. bende rahat rahat kitap okuyacağım diye sevinerek dönüyorum yurda valla.. gerçi çoğu zaman yolda bile elimde oluyor ama :)

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

