Hobbit ∞ oradaydık ve şimdi buradayız

ben bu yaşıma kadar nasıl okumamışım diye düşündüm durdum.. aslında Tolkien’i kitapları dururken neredeydim?? böyle fantastik öykülere öyle bayılıyorum ki tarifi yok.. Hobbit’i okurken kendimden geçtim neredeyse.. öyle güzel anlatılmış ki filmini kafamda çektim bitirdim diyebilirim.. yakında filmi gerçektende çekiliyor zaten yönetmeni de Peter Jackson, yani benim hayallerimin ötesinde bir şey çıkacak ortaya eminim.. Yüzüklerin Efendisi serisini defalarca seyretmiş biri olarak heyecanla beklediğimi tahmin edersiniz.. şimdi Altıkırkbeş’ten çıkan diğer Tolkien’lerin peşindeyim… hepsi benim olmalı..

Hobbit bizim Frodo’nun amcası -amcasıydı diye hatırlıyorum büyükbabası mıydı yoksa?- Bilbo Baggins’in ilk macerasını ve güç yüzüğünü buluş hikayesini anlatıyor.. bir yüzüklerin efendisi değil belki ama harika bir atıştırmalık :)

arka kapak yazısı bile ayrı bir olaydır bence..

Başlangıçta herşey normaldi. J.R.R. Tolkien bir profesördü.1937’de kendi çocukları için bir masal yazdı.Tüm masallarda olduğu gibi bu masalda da cüceler, ejderhalar ve ejderhaların el koyduğu altınlar vardı.Bu noktadan sonra tipik 6.45 okurunu ilgilendiren bir şey oldu.1968’de uzun saçlı insanların bir ellerinde Hesse diğer ellerinde J.R.R. Tolkien kitaplarıyla dolaştıkları görülmedi. Bize kalırsa kitapları aynı ellerinde taşıyorlardı.

3 thoughts on “Hobbit ∞ oradaydık ve şimdi buradayız

  1. Merhaba,

    Bu baskı bende yok ama bundan önceki var.

    Size bu kapağın grafikeri kimdir diye sorabilir miyim?

    Teşekkür ederim.

    • Yorumunu uzu zaman önce okudum ama bir türü ktabı elime alıp apak tasarımcısına bakma fırsatım olmadı. Neyse ki sonunda bakabildim. Kitap altıkırkbeş yayınlarından kapak tasarım da Mehmet Ulusel ve Erol Egemen’e ait.

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

