Masumiyet Müzesi Orhan Pamuk

“Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum.”

Yaklaşık bir aydır elimde dolanan 586 sayfalık bu kitap Kadıköy’de ki sahaflardan birinde tesadüfen ve neredeyse bedavaya elime geçti diyebilirim.. Sadece bir kaç gün önce -şimdi hiç hatırlamıyorum neredeydi- bahsini işitmiş olduğumdan hemen alıverdim tabi, -kitaplara hiç karşı koyamam da-.. Uzun lafın kısası Pamuk’un o bir türlü asıl konuya gelemeyen anlatım tarzına rağmen -ki aslında dil kısa cümleleri ile çok anlaşılır, paragraf uzunluğunda nefessiz bırakıcı cümleler hiç yok diyebilirim-  inatla okumaktan vazgeçmediğim bu kitabı bu gece 4 sularında bitirdim, beni biraz zorladığını araya yaklaşık üç kitap daha sığdırmamdan çıkarabilirsiniz sanırım.. Bu sözlerime ve diğer olumsuzluklara rağmen kitaptaki tüm karakterlere karşı bir yakınlık hissettiğimi ve son satırları okuduktan sonra gözümden bir kaç damla yaş geldiğini de itiraf etmeliyim.. Yalnız  kitabın etkisinin yoğun bir şekilde üzerimde olmasında dolayı yazı dilimin de tuhaf bir hale büründüğünün farkında olduğumdan kitapla ilgili bir kaç şey söyleyip yazımı sonlandırmak isterim..

Kemal ile Fusün’un aşk hikayesinin anlatıldığı Masumiyet Müzesi aslında bakılırsa tek bir kişinin bile masum olmadığı bir hikaye.. Karakterler ve verilen ayrıntılarla kitap sonlara doğru “Acaba gerçek mi?” sorusunu ciddi bir şekilde akıllara getiriyor.. 2008 yılında yayınlanmış olan bu kitapta bahsi geçen Masumiyet Müzesi ise 28 Nisan 2012 Cumartesi günü yani tam bir hafta sonra ziyarete açılıyormuş.. Sitenin bir de web sayfası var buradan da bilgilere ulaşabilirsiniz eğer gitmek isterseniz veya merak ederseniz diye.. Kitabı tam da bu zamanda bitirmiş olmak da beni ne düşünmem gerektiğini bilmediğim bir şekilde! düşündürdü açıkçası.. Yakın zamanda elimde kitabım -kitabın sayfalarından birinde tek kullanımlık bir adet bilet var çünkü- Masumiyet Müzesine doğru yürüyecek olmanın hayalini kuruyorum şu an..

Bu kitap bir yandan da aşırı derecede sabırsız olduğunu düşünen benim için bir sınavdı belki de.. Yanlış anlaşılmasın bahsettiğim sabırlılık sayfa sayısının fazlalığına karşı değil, ayrıntılara fazla ilgi gösterilmiş oluşundan kaynaklıdır.. En ufak ayrıntı bile o kadar uzun anlatılmış ki çoğu zaman yorucu bir hale gelmesine ve huysuzlanmama sebep olmasına karşın baştan sona bağlılıkla okuduğum bir kitap oldu.. Bölümler hâlinde yazılması da çok hoşuma giden bir özelliğiydi mesela.. Hissettiğim en büyük eksiklik ise Fusün’a olan aşkını ballandıra ballandıra anlatan Kemal Bey’in büyük aşkı Füsun’un iç dünyasıyla ilgili sırlarını bizimle hiç paylaşmamış olması.. Öyle ki kitabı okurken çoğu zaman “Onun hislerini acaba hiç mi umursamıyor? Bencilce kendini mi düşünüyor?” diye düşündürmesine rağmen, şimdi bunun daha çok kitap yazılırken unutulmuş büyük bir ayrıntı olduğu hissine kapılıyorum..

“Hayatta esas mesele mutluluktur. Bazıları mutludur, bazıları mutlu olamaz. Tabii çoğunluk ikisi arasında bir yerdedir.. Her akıllı insan hayatın güzel bir şey olduğunu, amacının da mutlu olmak olduğunu bilir. Ama sonra yalnızca aptallar mutlu olurlar. Nasıl izah edeceğiz bunu?”
Orhan Pamuk, Masumiyet Müzesi

4 thoughts on “Masumiyet Müzesi Orhan Pamuk

  1. Çevre psikolojisi dersinde hocamız önermişdi geçen dönem, çevreyi en iyi tasvir eden kitaplardanmış. Okumaya başlayan arkadaşlarım da kitabın yavaş ilerlediğinden bahsetmişti ben de o yüzden yaz aylarına havale ettim:)

    • evet kitap baştan sona bolca tasvir içeriyor cidden beni yoran da o tasvirler oldu zaten.. ama onun dışında çok beğendim ben fazla erteleme bence erteledikçe gözünde büyüyecek çünkü..

  2. Buna inanıyorum. Yani “sonra okurum” deyip de o kitabın hiç okunmamasına. Elif Şafak’ın Baba ve Piç’i 3 4 yıldır rafımda okunmayı bekliyor.

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

