Ekonomik Kitap Alışverişi İçin İpuçları – 1. Kısım

Made with Repix (http://repix.it)

Dı nı nı nım!!

Evet sevgili arkadaşlarım saygıdeğer misafirlerim.. Bugün çevremden sık sık sorular aldığım uygun fiyata kitap alışverişi hakkında görüşlerimi paylaşmak istiyorum.. Tam anlamıyla hastalık derecesinde bir kitap manyağı olarak kitap nereden alınır ile ilgili oldukça tecrübe sahibi olduğumu düşünüyorum artık..

Tabi ki hayatımı bir anlamda fazlasıyla ele geçiren internet bağımlılığım yüzünden kitap okuma alışkanlığım büyük oranda sekteye uğrasa da o okuma aşkımın aniden nüksettiği ve peş peşe kitaplar yuttuğum dönemler için birikim yapmaktan kendimi alıkoyamıyorum.. Peki bu kadar yoğun kitap alışverişinin doğurduğu ekonomik buhranları nasıl en aza indirebiliriz şimdi bunu konuşalım.. Bu yazıyı uzun olacağını düşünerek iki parça halinde yazmaya karar verdim –2. kısıma buradan buyurun– çoğunlukla İstanbul’da yaşayanlar için bir tavsiye niteliğinde olsa da bir sonra ki yazı online kitap alışverişi ile ilgili olacak.. 

20140305_114224000_iOS

İlk olarak söylemeliyim ki uzun yıllardır kitap alışverişinde ilk tercihim 2. el kitaplardı.. Özellikle İstanbul Üniversitesi öğrencileri ve Beyazıt ahalisi bilirler ki bu çevrede yaşamak ikinci el kitabın cennetine düşmek gibi bir şeydir.. Bende bu şansımın getirdiği nimetlerden yıllar yılı bolca faydalandım..

1-  Vezneciler Kitapçı Ahmet Amca: Benim favori ikinci el kitapçım tabi ki okulun arka kapısından çıkıp Vezneciler Kız Öğrenci Yurduna doğru yürüdüğünüz yolda Ensar Vakfının hemen yanında ki Kitapçı Ahmet Amca’dır.. Yolunuz düşerse mutlaka iyice bi bakın.. Sipariş de alır kendisi bulamadığınız bir kitap varsa.. İlla ki pazarlık payı da verir o kitaplara..

2- Sahaflar Çarşısı: Onun dışında Sahaflar Çarşısını söylemeye gerek var mı bilemiyorum ama yalnızca 2. el kitap almak için sahaflar çarşısına gelmeyi düşünüyorsanız okulların açılma dönemi olmamasına büyük özen gösterin benden söylemesi..

3- Özbek Çarşısı: Bir de Sahaflardan caddenin karşısına geçip sağa doğru 20-30 metre kadar yürüseniz Özbek Çarşısında da 2. el kitaplar bolca var ama korsan kitap satışı da yapılıyor burada o yüzden dikkatli seçmekte fayda var..

20140305_114055000_iOS

4-  Kadıköy Sahafçıları: İkinci 2. El alışveriş yapmayı sevdiğim yer ise tabi ki Kadıköy’de ki sahafçı amcalar.. Küçük küçük dükkanlarda neredeyse el bile değmemiş orijinal kitapları korsanlardan çok daha ucuza bulabilirsiniz..

5- Akmar Pasajı: Kadıköy demişken Akmar pasajını da unutmak olmaz.. O pasaj için en az bir kaç saatinizi kesinlikle ayırmanızı öneririm.. İçeri girdikten sonra kendiniz kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek..

6- Kelepir Kitap: Bir de İstiklal Caddesinde Meydan tarafından girdiğiniz zaman soldan 2. veya 3. sokakta Kelepir Kitap adlı bir 2. el kitapçı var.. Hatta yanlış hatırlamıyorsam Cumartesi günleri çok tuhaf bir açık arttırmaları vardı eski fotoğraflar, film afişleri gibi nereden geldiği belli olmayan eşyaları açık arttırma ile satıyorlar.. Bilemiyorum ilginizi çeken bir şeye rastlayabilir misiniz ama çok ilginç bir tecrübe olacaktır-en azından benim için öyleydi- 1TLden başlıyor ben Pocahontas posteri almışım 2 TL miydi neydi çok eğlenceliydi.. Hala devam ediyorlar mı bilmiyorum.. Burada ki kitaplar, kitapçının adı gibi biraz fazla kelepir ama hoş bir mekan..

Bu sıraladıklarım 2. el kitap seviyorsanız gittiğiniz zaman eliniz boş dönmeyeceğiniz başlıca yerler.. Saydıklarımın hepsinde pazarlık payı olduğunu ve toplu alışverişlerinizde özellikle bedava denilebilecek kitapları ele geçirebileceğinizi unutmayın..

7- Yayınevlerinin kendi mağazaları: Ben yukarıda saydıklarımın dışında ayrıca yayınevlerinin kendi mağazalarından da alışveriş yapmayı seviyorum.. Özellikle Kadıköy’de ki YKY ve İş Bankası yayınlarının kendi mağazalarında %20-25 gibi sürekli indirimleri var ayrıca kendi kredi kartları ile alışveriş yaptığınızda taksitlendirme sayısı da yükseliyor diye biliyorum.. Tünel Meydanında ki Kırmızı Kedi Yayınevi de kendi yayınından çıkan kitaplara hem indirim yapıyor hem de bazı dönemlerde kampanyalar oluyor.. Ben uğramadan önünden geçemedim bugünde dek..

8- Büyük kitapçılar: Yeni kitap alışverişinde en çok indirimlerini takip ettiğim büyük kitapçılar ise D&R ve Mephisto.. D&R özellikle sık sık indirimde ki kitaplarını değiştiriyor.. Yolunuzun üstünde bir şubesi varsa üşenmeyin haftada bir şöyle bir bakın çıkın bazen güzel sürprizlerle karşılaşabiliniyor..

Mephisto ise her ay/hafta -hatırlayamadım şimdi- belli bir yayın evi kitaplarında %40 gibi bir indirim yapıyor.. %40 çok güzel bir indirim bence..

afis-b

9- Fuarlar: Yaz yaz bitmedi valla.. Son olarakta kitap fuarları tabi ki.. İstanbul da Tüyap kitap fuarı dışında Sahaflar fuarı falan kuruluyor yılda bir mesela… Tüyap fuarı da benim ne olursa olsun gitmeden duramadığım ama eski performansı da bir türlü bulamadığım bir kitap fuarı oldu artık.. Öyle ki bi çok yayınevi özellikle İletişim, YKY, Can gibi büyük yayınevleri yalnızca mağazalarında ki kadar bir indirimle geliyorlar bu fuarlara.. Tabi yine de gitmeden duramıyor insan.. Gitmeden önce liste çıkarmakta büyük fayda var.. Ben geçen sene öyle yapmıştım çünkü insan o karmaşanın içinde aslında almak istediklerini çok kolay unutuyor ve hiç aklında olmayan bir yığın kitapla çıkabiliyor fuardan..

10- Bursada yaşıyorsanız: Ben bir süredir Bursa da yaşadığım için İstanbul fuarına gidememiştim yakında Bursa’da kurulacak oraya saklıyorum kendimi.. Bursa2da yaşayanlar da bilir sanırım söylemem bile gerek yok ama 2. el kitabı sönmez iş hanında bulabilirsiniz ama ben Bursa’da 2. el pek tercih etmiyorum çünkü çok yıpranmış ya da üzeri çizilmiş kitaplar falan var.. 2. el dedik te o kadar da değil yani ben en azından fazla hırpalanmamış 2. el kitaplardan yanayım..

Neyse hala okuyan varsa söyleyeyim bu yazıyı şimdilik bitiriyorum.. Devamı gelecek..

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

