Ekonomik Kitap Alışverişi İçin İpuçları – 2. Kısım Online Alışveriş

Made with Repix (http://repix.it)

Evet yazı dizimin 2. ve son kısmıyla karşınızdayım.. İlk kısmına buradan ulaşabilirsiniz.. Bugün online kitap alışverişi yapmanın kârlı yanlarını, tecrübe ettiklerimi, etmediklerimi anlatmaya çalışacağım.. Bunun için site site gitmeye karar verdim, kırmızı yazılara tıklayarak sitelere ulaşabilirsiniz.. Yanlış anlamayın bunun için sihirli bir yöntemden ya da indirim kuponlarından falan bahsetmeyeceğim tabi ki.. Yalnızca aklınızda olan bir kitabı aradığınız zaman tüm bu sitelerde bir karşılaştırma yaparak kargo seçeneklerini ve farklı kampanyalarını değerlendirerek alışveriş yapıldığında çok karlı sonuçlar ortaya çıkabiliyor.. Eğer bu bahsettiğim siteleri arada bir kontrol ederseniz istediğiniz tüm kitaplara yalnızca yarı fiyatına sahip olacağınızı garanti ederim.. Hem yerinizden bile kıpırdaman ve katgo ücreti dahi ödemeden.. Ben bu güne kadar hiçbir kitap siparişimde kargo ödemedim mesela..

1k-1370004733

1- İlknokta: İlk olarak neden ilknokta dan başladım tam olarak emin değilim ama her dönem rastlayabileceğiniz ve gayet tatmin edici indirimleri sebebiyle olması ihtimali yüksek.. İlknokta’dan şimdiye kadar 2 defa sipariş verdim.. Hatta ilk siparişimle ilgili yazıyı da şurada yazmıştım.. 2. siparişim de tabi ki o gözümün kaldığı Tolkien setiydi piyasa değerinin yarısına Tolkien seti almak paha biçilemez bir duyguydu inanın bana.. İlknoktada özellikle İthaki yayınevinin setlerini her zaman indirimli olarak bulabilirsiniz aklınızda olsun.. Bunun yanında 2siparişimde de sorun yaşamadım, eksiktir fazladır uzun bir gecikmedir söz konusu olmadı.. Bunun yanında bir de Kargo ödeyen kitaplar diye bir seçeneği mevcut.. Seçilmiş kitaplardan birini alırsanız sipariş tutarınız ne olursa olsun kargo ödemiyorsunuz.. Bunun dışında 75 TL üzeri kargo bedava olmasının yanında bazı dönemler de kargo bedava kampanyası düzenliyolar ki benim en sevdiklerimden biri :D

mzl.amuxdslx

2- D&R: Sık sık ziyaret ettiğim bir diğer site de haliyle D&R.. Mağazalarındaki kitaplara göre online alışverişte ortalama %20 indirimin sabit olduğunu söyleyebilirm.. Hal böyleyken D&R ın mağazasına gidip daha pahalıya almanın ne anlamı var.. Hem ayaklarına gidiyorum almaya hem de daha pahalı olacak iş değil valla.. Neyse bunun yanında sık sık çeşit çeşit indirimleri oluyor.. Kimi zaman yalnızca belli yayın evlerinde kimi zaman tüm kitaplarda büyük indirimlere rastlamak mümkün.. Bir ara 25 TL üzeriydi ama şu an ne yazık ki 50 TL üzeri kargo bedava..

idefix-logo

3- İdefix: Saydığım ilk iki siteye göre daha pahalı idefix ama görselliğinin asilliği ve yine yaptığı sanal kitap fuarı ve ani indirimleri ile gönlümü çalmakta pek zorlanmıyor kendisi.. Ara ara kitap almaya niyetim olmadığı zamanlarda bile biraz kitap bakayım da içim açılsın diye tıklıyorum hatta.. Buradan da 1 kere sipariş vermiştim fuar dönemiydi o yüzden 1-2 gün kadar gecikti sanırım ama ciddi bir gecikme değildi.. Bunun yanında Sabit Fikir dergisini de siparişinizle hediye ediyorlar.. 50 TL üzeri Kargo bedava..

header_left_okuokulogo

4- OkuOku: Deneyimlediğim son online site ise OkuOku.. Yalnızca bir kaç gün önce sipariş verdim siparişimin gelmesi toplam 6-7 gün sürdü tabi araya haftasonu girdi onu da söylemeliyim.. Bunun dışında sipariş verdiğim kitabın biri baskısı kalmadığı gerekçesiyle siparişimden çıkarıldı.. Tüm bu aşamalar tarafıma mail olarak bildirildi.. Bu da bence bir artı.. Onun dışında tüm kitaplar sağ salim elime ulaştı.. Tabi eksik bir kitap bende biraz hayal kırıklığı yarattı ki tüm siparişi oluşturmamın başlıca sebebi o kitaptı :( Artık kitap fuarına saklayacağım kendimi.. İptal edilen kitap ücretinin kredi kartıma iadesinin yapıldığını söylediler sorun olacağını sanmıyorum ama kontrolünü henüz yapmadım bir sorun olursa söylerim..  Bunun dışında UPS kargo seçeneği ile kapıda nakit ödeme imkanları var ki bu bir çok kişinin işine yarayabilir.. 80 TL üzeri kargo bedava diye biliyorum bir de kargo ödeyen kitap seçenekleri vardı..

Bundan sonra bahsedeceklerimden kendim henüz sipariş vermedim ama belli bir kitap arayışına girdiğimde tüm bu sitelere girip karşılaştırma yaptığım için onları da söyleyeyim..

ylogo-1389344865

5- PTT Kitap: 25 TL üzeri kargo bedava her daim indirimli kitaplara rastlamak mümkün..

ky_header_logo

6- Kitap Yurdu: Yine her daim uygun fiyatlı kitap bulabileceğiniz bir site.. Saydığım ilk 3’te özel bir indirim dönemi değilse Kitap Yurdu çok daha uygun fiyatlı.. En sevdiğim tarafı kitapların altında bolca yorum bulunması.. Bazen bir kitap alacağım zaman önce buradan genel olarak yorumlara baktığım oluyor, işlevsel.. 50 TL üzeri kargo bedava.. En kötü özelliği yerleşimin çok karman çorman ve gözü rahatsız edici olması sanırım..

nadir_kitap

7- Nadir Kitap: Burası da bizim sahafların internet üzerinde toplanmış hali.. Yeni baskısı yapılmayan 2. el kitapları buradan bulabilirsiniz.. Kitabın durumuna göre fiyat değişiyor kargo seçeneği de satıcıdan satıcıya değişiyor.. Kısacası piyasa da arayıp da bulamadığınız kitaplar için başvuracağınız bi yer..

Bu saydıklarım dışında kalanları ise KitapVeKitap , Kabalcı , NetKitap , Pandora , MaxKitap olarak sıralayabilirim.. Hepsi dönem dönem farklı kampanyalar ya da günün fırsatları gibi güzel sürprizler yapabiliyorlar..

İnternet üzerinden kitap almaya çekinmemenizi öneririm.. Biliyorum bir çok kişi bununla ilgili önyargılara sahip… “Kitabı elime almam koklamam lazım” dediğinizi de duyar gibiyim.. Evet elime alıp sonrasında birlikte evin yolunu tutmak daha güzel tabi ama büyük bir kütüphane istiyorsanız alternatif yolları da denemek gerek.. Bir kere sipariş verin arkası geliyor zaten.. Umarım faydalı olmuştur.. 

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

